13 Klasik Alma Filmi - Sinema-Tv Merkezi

-BıdıBıdı Hatırlatıyor- Köşesinde Yayımladığımız Tüm Olayları (Bayramları , yarışmaları , sergileri , festivalleri, organizayonları..vb) Bu Bölümde Arşivliyoruz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
BIDIBIDI
Web Master
Web Master
Mesajlar: 8608
Kayıt: 01 Haz 2006, 03:01
Elindeki Nakit: Kilitli
İletişim:

13 Klasik Alma Filmi - Sinema-Tv Merkezi

Mesaj gönderen BIDIBIDI » 04 Şub 2009, 08:20

SINEMA-TV MERKEZI

10 ŞUBAT SALI–20 MART CUMA TARIHLERI ARASINDA

KLASIK ALMAN FILMLERINDEN OLUŞAN ÖZEL BIR SEÇKI SUNUYOR.

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sinema Televizyon Merkezi, Istanbul Goethe Enstitüsü ve Türk Güzel Sanatlar Vakfı’nın katkılarıyla 10 Şubat Salı- 20 Mart Cuma 2009 tarihleri arasında on üç filmden oluşan toplu film gösterisi düzenliyor. Gösteride Alman Sineması’nın 1919–1933 yılları arası klasik dönemine ait çeşitli türlerdeki, sesli ve sessiz filmler bir araya getiriliyor. Sinema- TV Merkezi salonlarındaki halka açık film gösterilerinin bu yılki ilk bölümünü oluşturan etkinlik bünyesinde Metropolis, Das Cabinett des Dr. Caligari (Dr. Caligari’nin Muayenehanesi), M - Eine Stadt sucht einen Mörder (M- Bir Şehir Katilini Arıyor), Der blaue Engel (Mavi Melek), Der Kongress Tanzt (Kongre Eğleniyor), Die Rache der Berge (Kör Kocalar), Friedrich Schiller- eine Dichterjugend (Friedrich Schiller–Bir Şairin Gençliği), Der Letzte Mann (Son Adam), Die Austernprinzessin (Istiridye Prenses), Die Elf Teufel (11 Şeytan), Die Drei von der Tankstelle (Benzin Istasyonundaki Üçlü), Emil und die Detektive (Emil ve Dedektifler) ve Lachende Erben (Gülen Varisler) adlı filmler ücretsiz izlenebilir.



Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sinema-TV Merkezi

Kışlaönü Beşiktaş/Istanbul

Tel: 0 212 2749870

Fax: 0 212 2670494


Kullanıcı avatarı
BIDIBIDI
Web Master
Web Master
Mesajlar: 8608
Kayıt: 01 Haz 2006, 03:01
Elindeki Nakit: Kilitli
İletişim:

WEIMAR DÖNEMI: ALMAN SINEMASI 1919–1933

Mesaj gönderen BIDIBIDI » 04 Şub 2009, 08:23

WEIMAR DÖNEMI: “ALMAN SINEMASI 1919–1933”

Resim

Weimar Cumhuriyeti’nin hüküm sürdüğü 1919–1933 yıllarında “Wiemar Sineması” olarak adlandırılan Alman sineması, Birinci Dünya Savaşı’ndan Nazilerin iktidara geçtiği 1933 yılına kadar en parlak yıllarını yaşamakla kalmaz, dünya sinemasında da ayrıcalıklı bir dönem oluşturur. Weimar sinemasının dışavurumcu yapısı, dönemin sosyo-politik özelliklerini yansıtır. Alman sinemasının bu dönemi teatral kostüm filmleri, stüdyo sanat filmleri ve klasik Alman sineması olmak üzere üç bölüme ayrılabilir. Aktör ve aktrislerin oyunculuğu teatraldir. Işık, dekor, kostüm, mimik, makyaj, mizansen, perspektif gibi plastik öğelerle yaratılan atmosfer, kahramanların psikolojik durumlarını açıklayan ve destekleyen öğeler olarak düzenlenir. Böylece sahnelerdeki grafik kompozisyonun film anlatısına etkisinden yararlanılır. Filmlerin teknik altyapıları ve görüntü kaliteleri oldukça yüksektir. Ancak mizansenler genelde gerçekçi olmaktan uzak, çoğunlukla abartılı ve fantastiktir. Savaş, ekonomik sıkıntı, işsizlik gibi toplumsal sorunlarla uğraşan Weimar Almanya’sında Doğu Avrupa ülkelerinden gelen yönetmen, senarist, sanat yönetmeni, görüntü yönetmeni gibi sanatçılarla zenginleşen sinema sanatı, korku, gerilim, bilimkurgu, polisiye, savaş gibi çeşitli türlerin en özgün örneklerini verir. Dr. Caligari’nin Muayenehanesi (Wiene), Batı Cephesi 1918 (Pabst), Son Adam (F.W. Murnau), Metropolis ve M (Lang) bu filmler arasındadır. Bununla birlikte, politik tutuculuğun yavaş yavaş iktidarı ele geçirmesiyle film yapımının zorlaşması, Fritz Lang, E. W. Murnau, E. A Dupont, Ernst Lubistch, Erich von Stroheim, Wilhelm Dieterle, Joseph von Sternberg, Otto Preminger, Max Ophüls, Paul Leni gibi ünlü yönetmenlerin Amerika’ya göç etmesine neden olur. Bu göçle, sanatsal ve teknik başarısıyla ün kazanmış bir üslubun yaratıcıları dağılır, bir stil ortadan kalkar. Ancak, Avrupalı sinemacılar yeni bir ülkede yeni eserler yaratmış, dışavurumcu sinema günümüze kadar süregelen etkisini korumuştur.
Cevapla

“Geçmiş Etkinlikler” sayfasına dön