Bidibidi Yenileniyor !

23 Nisan 2021 tarihinden önce hesabın varsa Şifreni Sıfırlaman gerek: TIKLA ŞİFRE SIFIRLA | Her şeye sana özel olan panelinden ulaşabileceksin. Seni evine bekliyoruz: https://www.bidibidi.com


[YENİLENDİ] Kullanıcı, Kayıt, Üyelik ve Profil Sistemi
[YENİLENDİ] Bidibidi Oyun Bölümü

[BEKLİYOR] Forum, Galeri, Diğer Bölümler


KAYDOL

Meslekler Rehberi

ÜNIVERSITELILER Hakkında Detaylı Bilgiler , Üniversite Tanıtımları , Bölümleri ve Tartışmalar.
Kullanıcı avatarı
KuLL The Conqueror
Mesajlar: 311
Kayıt: 25 Eyl 2006, 19:39
Konum: Bir Garip Diyardan
İletişim:

Mesaj gönderen KuLL The Conqueror »

Deniz Ulaştırma Işletme Mühendisliği

Denizcilik Işletmelerinin teknik kadroları ile Sosyal Bilimler eğitim görmüş işletmeci kadrolar arasındaki ilişkiyi kurabilecek formasyonlara sahip yönetici elemanları yetiştirme amacına yöneliktir. Deniz Ulaştırma Işletme Mühendisleri, deniz işletme şirketlerinde, liman ve liman işletme kuruluşlarında, uluslararası sulardaçalışan acenta ve şirketlerde, denizcilikle ilgili sigorta ve finans kuruluşlarında, belli staj dönemi sonucunda kaptan ve Gemi Makine Mühendisi olarak gemilerde, denizcilikle ilgili her türlü alanda çalışabilirler.

Programın Amacı: Deniz ulaştırma işletme mühendisliği bölümünün amacı hem denizde güverte ve makine zabiti hem de denizcilik acentalarında çalışacak elemanları yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler deniz ulaştırma ve işletme mühendisliği bölümündeki öğrenciler 1. sınıfın sonunda üç anabilim dalından birine ayrılmaktadır. Bunlar gemi yönetim mühendisliği (güverte) gemi makineleri işletme mühendisliği ve deniz ulaştırma işletme mühendisliğidir. Birinci yıl matematik, fizik, kimya, bilgisayar programlama, gemi mühendisliğine giriş, deniz, örf, adet ve liderlik, malzeme bilgisi gibi dersler okutulur, ikinci sınıftan itibaren okutulan dersler, dallarına göre, kısaca şunlardır:

Gemi Yönetim Mühendisliği (Güverte): Bu dalda küresel trigonometri, vardiya esasları, termodinamik, pusula bilgisi, elektronik seyir yardımcıları, deniz meteorolojisi ve oseanagrafi, gemi manevrası; Gemi Makineleri Işletme Mühendisliği (makine) dalında, ısı iletimi, dinamik, hidrolik gemi makineleri bakımı, otomatik kontrol, takım tezgahları, gemi inşaatı gibi dersler okutulur. Termodinamik, elektronik gibi dersler bu iki programda ortaktır. Gemi makineleri işletme mühendisliği (işletme) dalında işletme hukuku, muhasebe ilişkileri, ekonomik coğrafya, ulaştırma mühendisliği, işletme yönetimi ve organizasyonu istatistik ve olasılık, pazarlama ilkeleri, deniz ulaştırma ekonomisi, deniz sigortacılığı, denizcilikte yatırım gibi dersler okutulmaktadır.

Gereken Nitelikler deniz ulaştırma işletme mühendisliği bölümünün alt dallarına ayrılacaklar için gereken nitelikler de ayrı ayrı verilmiştir: Gemi yönetimi mühendisliği dalına ayrılmak isteyenlerin matematiğe özellikle geometriye ve fiziğe ilgili ve bu konularda başarılı, bedence sağlam ve güçlü açık havada ve denizde yaşamaktan hoşlanan ailesinden uzak kalabilen, başkalarını yönetebilen çok dikkatli ve sabırlı; (gemi makineleri) işletme mühendisliğinde okumak isteyenlerin matematiğe ve fiziğe, özellikle mekanik konularına ilgili ve bu alanda başarılı, denizde ve kapalı ortamlarda çalışmaktan sıkılmayan bedence sağlam, güçlü, ve dikkatli kimseler olmaları gerekmektedir. Deniz ulaştırma işletme mühendisliği dalında okumak isteyenlerin matematiğe ve sosyal bilimlere özellikle hukuk ve ekonomiye ilgili, başkaları ile iyi iletişim kurabilen, başkalarını etkileyebilen ve sistemli çalışabilen kimseler olmaları gerekir. Bu dalda başarılı olmak için iyi derecede Ingilizce bilmek gereklidir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları Işler: Bu üç daldan mezun olanların hepsine "Deniz Ulaştırma Işletme Mühendisliği Lisans Diploması" verilmekte ve diplomada dal adı belirtilmektedir. Güverte zabiti olarak çalışacak mezunlar 4. Kaptan olarak işe başlayarak, belli hizmet dönemlerinden sonra kaptanlığa (süvariliğe) kadar yükselirler. Gemide bulunan her kaptanın belli görevleri vardır. Bunlar genellikle her gün köprü üstünde 8 saat değişmeli olarak vardiya tutmak ve geminin güvenli biçimde seyrini, limanlara yanaşıp geminin yükünü boşaltmasını ve yeni yük almasını sağlamaktır. Makine zabiti olarak çalışacak mezunlar 4. makine zabiti olarak işe başlayarak, belli hizmet dönemlerinden sonra 1. makine zabitliğine (baş mühendisliğe) kadar yükselirler. Genel olarak yaptıkları işler, her gün 8 saat makine dairesine değişmeli olarak nöbet tutmak, makinelerde çıkabilecek aksaklıkları saptayıp onarmak, gemideki tüm makine donanımının bakımına yapmak ve düzenli olarak işleyişini sağlamaktır. Çalışma ortamı kapalı ve gürültülüdür. Deniz ulaştırma işletme mühendisi olarak çalışacak olanlar denizcilikle ilgili firmalarda yatırımları değerlendirme, gemilerin ve yüklerinin sigorta işlemleri, limanlarda yüklenen veya boşaltılan mallarla ilgili işlemleri, uluslararası iş yapan firmalarda gemilere yük, yüke gemi bulunması gibi işleri yürütürler.

Çalışma Alanları Deniz ulaştırma işletme mühendisleri Ulaştırma Bakanlığına veya özel sektöre ait denizcilik kuruluşlarında görev alırlar. Denizde görev yapacak elemanlar için iş bulma sansı çok yüksektir. Karada çalışacakların iş bulma ve ilerleme olanakları iyi Ingilizce bilmeye ve mesleki ehliyete bağlıdır. Ülkemizde deniz yolu ile ulaşıma verilen önem giderek artmaktadır. Bu da mezunların iş bulma imkanlarını arttırmaktadır.
[img]http://img168.imageshack.us/img168/7528/imageal7.png[/img]
Kullanıcı avatarı
KuLL The Conqueror
Mesajlar: 311
Kayıt: 25 Eyl 2006, 19:39
Konum: Bir Garip Diyardan
İletişim:

Mesaj gönderen KuLL The Conqueror »

Dış Ticaret

Bu yüksek öğretim programının amacı, ithalat-ihracat kambiyo konularında yetişmiş ara elemanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Programın Amacı: Dış ticaret programının amacı, ihracat ve ithalat işlemleri konusunda çalışacak meslek elemanlarını yetiştirmektir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: dış ticaret programında sosyoloji, ekonomi, muhasebe, hukuk, ticaret hukuku, dış ticaret mevzuatı ile ilgili (uluslararası pazarlama, depoculuk, taşımacılık gibi) dersler okutulur.

Gereken Nitelikler: Dış ticaret programına girmek isteyenlerin sosyal bilimlere ilgili, ayrıntı ile uğraşmaktan hoşlanan, dikkatli ve sorumluluk duyguları güçlü kimseler olmaları beklenir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları Işler: dış ticaret programını bitirenlere "Dış Ticaret Meslek Elemanı" ünvanı verilir. Dış ticaret meslek elemanları dışsatım (ihracat) ve dıştan alım (ithalat) firmalarında ve gümrüklerde, gelen ve giden mallarla ilgili yazışmaları ve işlemleri yaparlar.

Çalışma Alanları: Dış ticaret programını bitirenler Maliye ve Gümrük Bakanlığına bağlı kuruluşlarda ve özel firmalarda görev alabilirler.
[img]http://img168.imageshack.us/img168/7528/imageal7.png[/img]
Kullanıcı avatarı
KuLL The Conqueror
Mesajlar: 311
Kayıt: 25 Eyl 2006, 19:39
Konum: Bir Garip Diyardan
İletişim:

Mesaj gönderen KuLL The Conqueror »

Diş Hekimliği

Diş hekimliği Fakültesi, ağız boşluğunun ve diş sağlığının korunması, diş ve diş etleri hastalıklarının tedavisi, diş ve çene ameliyatları ile protez yapımı konularında eğitim ve araştırma yapar. Diş hekimliği eğitiminin uygulamalı kısmı el ve parmak becerisi, uzay ilişkileri yeteneği ve estetik görüşü gerektirmektedir. Bir diş hekimi hastaları ile iyi ilişkiler kurabilmeli, onların güvenini kazanabilmelidir. Bunun için diş hekimi olmayı düşünen bir kimsenin sabırlı, hoşgörülü, güleryüzlü olması ve insanlara içten ilgi duması gerekir. Ayrıca bir diş hekiminin uzun zaman ayakta çalışabilmesi için bedence güçlü olması beklenir.

Programın Amacı: Diş hekimliği programı, ağız boşluğunun ve diş sağlığının korunması, diş ve diş etleri hastalıklarının tedavisi, diş ve çene ameliyatları ile takma diş yapımı konularında çalışacak diş hekimlerini yetiştirir ve bu alanda araştırma yapar.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler diş hekimliği fakültelerinde eğitim süresi 5 yıldır. Öğretimin ilk iki yılında genellikle biyoloji, kimya, fizik, matematik gibi temel bilim dersleri verilir. Daha sonraki yıllarda okutulan lisans programına özgü dersler ise genellikle bu temel derslerle dolaylı olarak ilgilidir. Diş hekimliği fakültelerinin son üç yılında dersler çoğunlukla uygulamalı olarak yapılır.

Gereken Nitelikler diş hekimliği programına girebilmek için üstün bir akademik yeteneğin yanı sıra fen derslerinde başarılı olmak gerekir. Diş hekimliği eğitiminin uygulamalı kısmı, el ve parmak becerisi, uzay ilişkileri yeteneği ve estetik görüş gerektirmektedir. Bir diş hekimi hastaları ile iyi ilişki kurabilmeli, onların güvenini kazanabilmelidir. Bunun için diş hekimi olmayı düşünen bir kimsenin hoşgörülü, güleryüzlü olması ve insanlara içten ilgi duyması gerekir. Ayrıca bir diş hekiminin uzun süre ayakta çalışabilmesi için bedence güçlü olması beklenir. Diş hekimliği eğitimi oldukça masraflı bir eğitimdir. Öğrenciler uygulamalarda kullanacakları alet ve gereçleri kendileri sağlamak durumundadırlar ve bu da oldukça ağır bir mali yük getirmektedir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları Işler: Diş hekimliği programının ilk iki yılını başarı ile tamamlayan öğrenciye "Temel Diş Hekimliği Bilimlerinde Önlisans Diploması", beş yıllık diş hekimliği fakültesini bitiren öğrenciye ise "Diş Hekimliği Yüksek Lisans Diploması" ve "Diş Hekimi" ünvanı verilir. Diş hekimi kliniğe gelen hastanın şikayetlerini dinler, hastayı muayene eder, gereğinde rahatsızlık veren bölgenin filmini çeker ve sağlıksız dişi saptar; dişin durumuna göre gereken tedaviyi yapar, takma diş yapmak için ağız boşluğunun ölçüsünü alır, takma dişi yapar veya yaptırır, yapılan dişi ağız boşluğuna yerleştirir, çarpık ve eğri dişleri düzeltmek için dişler üzerine ve çenelere bant, tel vb düzenekler koyar, diş etleri hastalıklarını ilaç ya da ameliyatla tedavi eder. Diş hekimleri günümüzde, yukarıda saydığımız işlerin herhangi birinde uzmanlaşmaktadırlar.

Çalışma Alanları diş hekimleri, serbest çalışabilecekleri gibi bir devlet kuruluşunda da görev alabilirler. Muayenehane açacak bir diş hekiminin önce Türk Tabibler Odasına başvurması, Sağlık Bakanlığından muayenehane açma izni alması ve durumu Maliye ve Gümrük Bakanlığına bildirmesi gerekir. Resmi ve özel hastanelerde veya dispanserlerde çalışmak isteyen diş hekimleri ilgili kurumlara başvurur ve açık yerlere tayin edilirler. Diş hekimleri Türk Tabipler Odasına üye olmak zorundadırlar. Diş hekimlerinin bir kısmı da uzmanlık eğitimi görüp üniversitelerde görev almaktadırlar. Serbest çalışmak isteyen bir diş hekiminin muayenehane açacak, alet ve malzeme alacak kadar sermayesi olmalıdır.
[img]http://img168.imageshack.us/img168/7528/imageal7.png[/img]
Kullanıcı avatarı
KuLL The Conqueror
Mesajlar: 311
Kayıt: 25 Eyl 2006, 19:39
Konum: Bir Garip Diyardan
İletişim:

Mesaj gönderen KuLL The Conqueror »

Ebelik

Ebelik programı, ana-çocuk korunması ve tedavi hizmetlerinin yürütülmesinde görev alacak sağlık elemanı yetiştirir. Ebeler kırsal alanda sağlık hizmetlerinde denetici ebe, ziyaretçi ebe olarak. Tedavi kurumlarında doğumhane ve aile planlaması kliniklerinde sorumlu ebe, klinik ebesi veya eğitimci ebe olarak görev alırlar.

Programın Amacı: Ebelik programı ana-çocuk sağlığının korunması ve tedavi hizmetlerinin yürütülmesinde görev alacak sağlık elemanlarını yetiştirir.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Ebelik programında temel fen, tıp ve sosyal bilim dersleri ile ebelik meslek dersleri okutulur.Derslerin tüm uygulamaları hastanelerde, doğumevlerinde ve ana-çocuk sağlığı merkezlerinde yaptırılır.

Gereken Nitelikler: Ebelik kızlara açık bir meslektir. Ebe olmak isteyen bir kimsenin sağlık konularına ilgi duyan, insanlara yardım etmekten mutlu olabilen, sorumluluk duygusu güçlü kimseler olmaları gerekir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları Işler: Ebelik programını bitiren bir öğrenciye "Ebe" ünvanı verilir. Ebelik, temelde annenin ve çocuğun, genelde ailenin ve toplumun sağlığını korumayı amaçlayan bir hizmettir. Bu hizmet, doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası dönemlerde annenin düzenli izlenmesinden, gerekli bakım ve eğitimin verilmesinden, normal doğumların yapılmasından, normalden sapma durumlarının teşhis edilip sağlık örgütüne sevk edilmesinden, aile planlaması eğitimi ve uygulanmasından, 0-6 yaş grubu çocukların büyüme ve elişmelerinin izlenmesi ve aşılarının yapılmasından, genel sağlık kuralları, beslenme, ilk yardım, aşı, bulaşıcı ve sosyal hastalıklardan korunma ve savaşla ilgili konularda bireye, aileye, topluma sağlık eğitimi verilmesinden, sağlık hizmetlerinde kullanılan sayısal verilerin toplanmasından sorumlu bir meslektir. Ebenin temel görevi, bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını koruma, yükseltme ve sürdürmedir. Ebeler, koruyucu sağlık hizmetlerinde çocuk sağlığı ve aile planlaması merkezlerinde ve sağlık hizmetlerinin sosyalleştirildiği bölgelerde ve tedavi edici sağlık kurumlarında, doğumevleri ve hastanelerin doğum kliniklerinde görev alabilirler.

Çalışma Alanları: Ebeler, kırsal alana sağlık hizmetlerinde denetici ebe, ziyaretçi ebe olarak; tedavi kurumlarında, doğumhane ve aile planlaması kliniklerinde sorumlu ebe veya klinik ebesi, eğitimci ebe olarak görev alırlar.

Ülkemizde ana-çocuk sağlığı ve aile planlaması hizmetlerinin etkin biçimde götürülmesinde iyi yetişmiş ebeye ve ebelik hizmetlerinde denetime ihtiyaç vardır. Sağlık hizmetlerinde sosyalleştirme çalışmalarının yaygınlaşması ile mezuniyetten sonra ebelerin bu alanlarda iş bulma olanakları geniştir.
[img]http://img168.imageshack.us/img168/7528/imageal7.png[/img]
Kullanıcı avatarı
KuLL The Conqueror
Mesajlar: 311
Kayıt: 25 Eyl 2006, 19:39
Konum: Bir Garip Diyardan
İletişim:

Mesaj gönderen KuLL The Conqueror »

Eczacılık

Sentetik ve biyolojik kökenli ilaç hammaddelerinin elde edilmesi, fiziksel, kimyasal, ve biyolojik özelliklerinin incelenmesi, değerlendirilmesi, kaliteli ilaçların saklanması, kullanılması gibi konularda eğitim ve araştırma yapılır. Eczacıların çoğunluği kendilerine veya başkalarına ait eczanelerde, bazı laboratuvarlarda, ilaç endüstirisinde araştırmacı veya ilaç tanıtıcı olarak çalışabilirler.

Programın Amacı: Eczacılık programında, sentetik, yarı sentetik veya biyolojik kökenli ilaç hammaddelerinin elde edilmesi, fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerinin incelenmesi, değerlendirilmesi, kaliteli ilaç üretimi ve ilaçların saklanması, kullanılması gibi konularda eğitim ve araştırma yapar.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler: Eczacılık programında, başta kimya olmak üzere fizik, matematik ve biyoloji dersleri verilir. Ilaç hammadde ve şekillerinin üretim tekniklerine ve kullanışlarına ilişkin lisans dersleri ise genellikle son iki yılda toplanmıştır. Eczacılık fakültelerinde dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülür. Öğrenciler uygulama derslerini fakülte laboratuvarlarında sürdürmekte ve eğitim süresi boyunca değişik yıllara dağılmış olarak eczane, hastane ve endüstride staj yapmaktadırlar.

Gereken Nitelikler: Eczacılık programına girebilmek ve bu fakültede başarılı olabilmek için normalin üstünde akademik yeteneğe ve bilimsel meraka sahip olmak, fen bilimlerine ve özellikle kimyaya ilgi duymak gerekir.

Mezunların Kazandıkları Ünvan ve Yaptıkları Işler: Eczacılık programını bitirenlere "Eczacı" ünvanı verilir. Eczacı, sağlık hizmetleri grubundan bir meslek adamı, aynı zamanda bir ticaret adamıdır. Serbest eczacı olarak ilaç alıp satmak bir ticaret işidir. Ancak halka ve sağlık memurlarına ilaçların kaliteleri, nitelikleri hakkında bilgi verme ve tavsiyelerde bulunma işleri dolayısıyla eczacılık bir sağlık mesleğidir. Eczacılar reçetelerde doktorlarca istenen hazırilaçları müşteriye satar, hazırlanması gerekli ilaçları hazırlar, reçetesiz satılan ilaçlar konusunda müşterileri uyarır. Eczacılar çalışmalarını laboratuvar, eczane gibi ilaç kokularının yaygın olduğu kapalı yerlerde yürütme durumundadırlar. Bu nedenle eczacı olmak isteyen bir kimsenin bu çalışma ortamını dikkate alması yararlı olur. Bir eczacının ekonomi ve alım satım işlerine de ilgi duyması, çalışmalarında çok dikkatli ve titiz davranması, orumluluk bilinci ile hareket etmesi gerekmektedir.

Çalışma Alanları: Eczacıların çoğunluğu kendilerine veya başkalarına ait eczanelerde, bir kısmı ise hastanelerin eczanelerinde sorumlu eczacı olarak, bazıları laboratuvarlarda, ilaç endüstrisinde araştırmacı veya ilaç tanıtıcısı olarak çalışırlar, küçük bir kısmı ise eğitim ile uğraşırlar.Eczacılık fakültesi mezunlarının kamu kuruluşlarında iş bulma olanağı son yıllarda çok azalmış görünmektedir. Serbest eczacı olmak isteyenler için de eczane açacakları bölge ya da şehir önem kazanmaktadır. Büyük kentlerde ihtiyaçtan fazla eczane vardır.
[img]http://img168.imageshack.us/img168/7528/imageal7.png[/img]
Kullanıcı avatarı
KuLL The Conqueror
Mesajlar: 311
Kayıt: 25 Eyl 2006, 19:39
Konum: Bir Garip Diyardan
İletişim:

Mesaj gönderen KuLL The Conqueror »

Ekonomi

Bu bölümde insanların gereksinimlerini karşılayan mal ve hizmetlerin nasıl bölüşüldüğü, üretimin temel unsurları olan işgücü (emek), doğal sermaye ve girişimin önemi tüm yönleri ile açıklanır. Ayrıca devletin ekonomik yaşamdaki görevleri üzerinde de durulur. Mikroekonomi bölümünde, tüketicilerin ve ticari kuruluşların davranış biçimleri incelenir. Maroekonomi bölümünde ise ülke ekonomisinin işleyişi bütünüyle ele alınır. Mezunlar açılan sınavları başardıkları taktirde DPT’de, Sayıştay’da, Maliye ve Gümrük Bakanlığında denetçilik ve müfettişlik görevleri alabilecekleri gibi, bankalarda da aynı görevlerde çalışabilirler. Kazanç, devlet sektöründe yürürlükteki yasalara, özel sektörde yürürlükteki yasalarla, özel sektörde ise sözleşmelerle saptanır.
[img]http://img168.imageshack.us/img168/7528/imageal7.png[/img]
Kilitli

“Üniversiteler” sayfasına dön