'Sağlıklı olayım derken' hasta olmayın

Mutlu yaşamak için en gerekli şeyi, sağlımızı tehlikeye atmayalım...
Cevapla
cr@zy
Yıldızlaşan Üye
Yıldızlaşan Üye
Mesajlar: 7047
Kayıt: 10 Tem 2008, 18:09
Elindeki Nakit: Kilitli
Konum: ist

'Sağlıklı olayım derken' hasta olmayın

Mesaj gönderen cr@zy » 24 Şub 2009, 07:19

Insan vücudunun soğuk havaya uyum yeteneğinin sınırlı olduğuna dikkat çeken uzmanlar, "Sağ kalmak için vücut sıcaklığının 24 ile 40.5 derece gibi dar bir aralıkta bulunması gerekiyor. Soğuğa maruz kalındığında ise kas kasılması zayıflıyor, sinir iletim hızı azalıyor ve ciddi sağlık sorunları ortaya çıkabiliyor" uyarısında bulunuyor.
Bursa Özel Bahar Hastanesi'nden Op. Dr. Mustafa Ahsen, soğuğa maruz kalındığında vücudun 2 ayrı bölümden oluşmuş gibi davrandığını belirtti.

Soğuğa maruz kalındığında kas kasılmasının zayıfladığını alatan Ahsen, "Kas kasılması yavaşlar ve sinir iletim hızı azalır. Bu değişiklikler ise hem sportif performansın bozulmasına hem de ciddi sorunlara sebep olabilir. Performans düşüklüğü, kas, tendon ve bağ yaralanması riskinde artma, soğuk yanığı ve donmanın soğuk havada spor yaparken gelişebilecek sorunların başında geliyor." şeklinde konuştu.
Ahsen, "Bu sorunlar, kayak, sürat pateni, bisiklet, kros, futbol gibi dış ortam sporlarında kulak, burun, el ve ayak parmakları gibi bölgelerde daha çok meydana gelir. Vücut sıcaklığı 37-35,6 derece olduğunda titreme, karmaşık hareketleri gerçekleştirmede güçlük yaşanır. Vücut sıcaklığı 35-32,8 derece olduğunda yine titreme, konuşma bozukluğu, hafıza kaybı olur. Vücut ısısı 29,8 - 27 derece olduğunda ise koma hali gelişir ve refleks kaybı, kalpte atrial fibrilasyon gibi sorunlar oluşur.

Vücut sıcaklığı 25,6 derecenin altına indiğinde akciğer ödemi, kalpte ventriküler fibrilasyon ve ölüm gerçekleşebilir. Yine Reynaud sendromu denilen ve parmaklarda önce solma ardından kızarıklıkla seyreden bir kılcal damar sorunu gelişir. Kuru ve soğuk havada yapılan şiddetli egzersiz, yatkın bünyelerde astım atağını da tetikleyebilir." dedi.
Soğuk havada egzersiz yapanların dikkat etmeleri gerektiğine vurgu yapan Op. Dr. Mustafa Ahsen, ısı kaybını azaltmak içen ince giyeceklerin çok katmanlı olarak üst üste giyilmesini tavsiye ediyor.
Pamuklu giyeceklerin ıslanınca ısı yalıtma özelliğini yitirdiğini hatırlatan Ahsen, rüzgardan korunmak için de rüzgar geçirmeyen pantolon ve büzülebilir kapüşonlu bir üst giyilmesini istedi.


Cevapla

“Sağlıklı Yaşam” sayfasına dön